Hoe kan je ervoor zorgen dat facturen en andere documenten vlot verwerkt worden? Een besparing van tijd en kosten. Wij zetten enkele handige tips op een rij.
Voor iedereen
Geen nietjes of staples.
Steek meerbladige exemplaren achter elkander zonder hechting. Geen nietjes of staples gebruiken want dit veroorzaakt stribbelingen bij het scannen. Een extra tip is het klasseren van de documenten op datum. Hierdoor zitten ze gelijk in de juiste volgorde en kan de dossierbeheerder meteen starten met verwerken!
Onkosten of losse bonnetjes?
Geen verzamelingen op één papier. Wel los binnenbrengen of nog beter: per bonnetje op één a4 bladje kleven (met plakband). Op die wijze worden er minder fouten mogelijk. Als er een bonnetje losraakt heb je immers meer kans om dit te detecteren. Daarnaast krijgen we een boekingsvoorstel voor het afzonderlijke bonnetje op het scherm, zonder dat hiervoor nog een manuele uitsplitsing gemaakt dient te worden. Een kleine aanpassing in workflow met enorme besparing van dien!
Nog een stapje verder..
1) Scan zelf in
Bezorg zelf je facturen via ons portaal. Om je scaninstellingen te raadplegen kan je hier terecht.
2) neem een QR-Code op in je verkoopfacturen
Het aanbrengen van een QR-Code in de verkoopfacturen zorgt er voor dat de facturen automatisch worden toegewezen als verkoopfactuur. Dit kan een voordeel zijn voor iemand die z’n layout wil verbeteren.
De QR-code kan je hier downloaden.